Securitate
Costul unei greșeli la volanul unei motociclete este incomensurabil cu cel al unei mașini: cei de pe două roți nu sunt protejați de caroserie, centuri sau airbaguri. Care este primul lucru pe care trebuie să-l știți și să-l țineți minte?
Cele zece porunci ale motociclismului.
Care este primul lucru care trebuie știut?

1. Nu depășiți
Orice motocicletă sport modernă poate atinge 200 km/h în aproximativ opt secunde, iar viteza maximă este uneori mai mare de 300 km/h. Dar atunci când vitezometrul indică peste 200+ în viața de zi cu zi, mai degrabă decât pe circuit, ar trebui să știți cu siguranță că deveniți un adevărat stealth – complet invizibil pentru majoritatea automobiliștilor. Prin urmare, orice manevră, chiar și cele care contravin Regulamentului circulației rutiere, care interferează cu condusul dumneavoastră, va fi pe conștiința dumneavoastră. Iar orice contact cu o mașină sau un alt obiect de pe șosea la această viteză aproape sigur nu vă va lăsa nicio șansă.

2. Atenție, răscruce de drumuri
Locurile în care drumurile se intersectează, uneori se intersectează și cu soarta cuiva. Da, o motocicletă este mai manevrabilă decât o mașină și, în cele mai multe cazuri, este prima care ajunge pe verde sau ultima care ajunge pe „verdele lung”. Sau nu la timp. Iar tu – atât de brusc și mereu primul care ajunge – pur și simplu nu ești pregătit să fii văzut la intersecție de ceilalți participanți la trafic, care sunt obișnuiți să fie la timp pentru „galbenul lung”. Da, și se înșeală. Dar este puțin probabil ca cei dragi să fie consolați de această informație.

3. să se ferească de ploaie
Apa pe șosea este foarte periculoasă! Și, din păcate, multe dintre pistele noastre nu sunt proiectate în cel mai bun mod din punct de vedere al siguranței. Canalizarea proastă a apei, fisurile, rosturile, gropile și multe alte surprize din partea constructorilor de drumuri pot duce cu ușurință la o cădere pe vreme rea.

4. Departe de cabluri
Recent, pe multe autostrăzi au apărut bariere de cablu. Acestea sunt mai ieftine de produs, dar au existat chiar acțiuni și proteste în Europa împotriva cablurilor care reprezintă o amenințare reală la adresa vieții motocicliștilor, chiar și în cazul unui contact la viteze mici. Fii de o sută de ori mai atent!

5. Trucuri - NU
Roțile pe drumul public – tabu! Chiar dacă un motociclist extrem de experimentat merge cu 200 km/h în traficul general, cea mai mică eroare la aterizare sau contactul cu mașina poate fi fatală: cunosc cel puțin cinci cazuri nefericite. Trebuie să-ți arăți abilitățile de cascador pe pistele de interior!

6. Aveți grijă de tehnologie
Etrieri de frână blocate, lanțuri de transmisie principale rupte, anvelope uzate – toate aceste defecțiuni la o motocicletă pot fi fatale. Starea echipamentului ar trebui să fie evaluată ca în aviație – înainte de fiecare zbor.

7. Luați în considerare realitățile
Orice greșeală pe care o faci îți va fi fatală. De exemplu, într-una dintre călătoriile mele de-a lungul Chuisky Tract, am considerat în mod eronat că traficul este minim și am luat aproape fiecare viraj pe genunchi, ceea ce i-a surprins pe localnici, care nu erau obișnuiți cu motociclete care circulă cu mult peste 100 km/h în viraje. Am fost atât de surprins încât a continuat să meargă drept spre mine, frânând mașina din dreapta. Am reușit să mă distanțez la un milimetru, dar a fost o greșeală din partea mea: întotdeauna trebuie să ții cont de realitățile locale și să rămâi în cadrul acceptat. În Italia, de exemplu, toată lumea este obișnuită cu motocicliștii rapizi în curbe – bineînțeles că nici acolo nu poți încălca regulile de circulație, dar nu vei surprinde pe nimeni mergând activ pe serpentine.

8. Gândirea pentru ceilalți
Un tip de accident foarte frecvent se produce atunci când un automobilist fie virează la stânga, fie întoarce, iar motociclistul rapid și brusc, care a depășit cu abilitate pe toată lumea pe stânga, observă brusc și prea târziu partea laterală a mașinii din fața sa. Chiar dacă există o linie dublă solidă în acest moment, este puțin probabil să vă simțiți mai bine. Încercați să anticipați acțiunile celorlalți: nu cumva cineva este pe cale să facă o manevră periculoasă pentru dumneavoastră?

9. Nu există autostrăzi
Bineînțeles, nu există o bandă pentru motociclete lângă bariera de separare pe autostrăzi precum șoseaua de centură a Moscovei, dar cu ambuteiajele de pe șoseaua de centură a Moscovei 24 de ore din 24, acolo circulă motocicliștii. Și mulți nu conduc, ci zboară. Iar dacă cineva decide să deschidă ușa sau pur și simplu să se deplaseze spre stânga pentru a evalua situația, șansele tale de a rămâne în viață vor fi aproape nule.

10. Desenați mental linia axei
Drumurile fără median sunt încă majoritare în Federația Rusă. Imaginați-vă că, în condițiile în care viteza celor care vin din sens opus este de 90 km/h, iar viteza dvs. este de 110 km/h, de exemplu, veți atinge 200 km/h în momentul coliziunii! Care credeți că sunt șansele de supraviețuire ale motociclistului într-un astfel de scenariu? Deci, pe astfel de drumuri, trebuie să construiești mental marcajele lipsă și să te ții de ele.
